środa, 23 marca 2011

NACHALNI OPERATORZY TELEFONII KOMÓRKOWEJ

Pora na kolejny artykuł dotyczący naciągania. Jakiś czas temu zapoczątkowaliśmy ten cykl, mając na celu ustrzec Was przed nieuczciwymi osobami. Okazuje się jednak, że poważne przedsiębiorstwa także stosują nie do końca uczciwe praktyki. Wysoka konkurencja na rynku zmusza ich do szukania coraz to nowych sposobów pozyskania klientów. Przez to czasami dopuszczają się zachowań, które nie powinny mieć miejsca. Może nie zdają sobie sprawy, że w ten sposób robią sobie jeszcze większe zło. Naciągnięty i niezadowolony klient nie jest najlepszą reklamą.

Jak widać duża konkurencja na rynku nie jest taka idealna dla konsumenta. Należy przyznać, że mamy większy wybór i ceny są niższe, ale jednocześnie musimy mieć oczy szeroko otwarte na różnego rodzaju naciągania. Nie jest łatwo je wszystkie wyłapać, bo ich różnorodność jest zbyt duża. Wiele z nich jest też tak idealnie skonstruowane, że nie sposób się połapać czy to prawda czy kolejny zabieg marketingowy.
Bardzo często można się z tym spotkać przy odnawianiu kontraktu na telefon komórkowy. Na pewno większość z Was zauważyła, że im bliżej końca umowy tym więcej telefonów od operatorów. Dzwonią nawet ci, z którymi nigdy nie mieliśmy doczynienia. Nie wiadomo skąd mają nasze dane, ale można się domyśleć, że ktoś je musi im udostępniać.

Ja osobiście miałem raz taki przypadek próby naciągnięcia mnie. Wiem też, że jest to dość powszechne bo znam kilka innych podobnych przypadków u innych ludzi. Dostałem telefon z jednej firmy na miesiąc przed wygaśnięciem mojej umowy. Oferowano mi darmowy telefon i dość dobry kontrakt. Pytałem się ich dla pewności czy są z o2, bo z nich korzystałem. Powiedzieli, że tak. Nie wiedząc jeszcze czego się spodziewać, zgodziłem się na ich warunki. Podałem wszystkie dane, których potrzebowali i na drugi dzień miałem otrzymać telefon. Telefon przyszedł, był nadal w o2, ale umowa była już podpisana przez phones4u. 

Nie zastanawiając się długo odesłałem telefon i zerwałem kontrakt (można to było zrobić w ciągu tygodnia od otrzymania). Nie chciałem mieć z nimi nic do czynienia, bo po pierwsze byli nieuczciwi a po drugie wiedziałem, że przedłużając kontrakt bezpośrednio w o2 mogę liczyć na dodatkowe zniżki jako lojalny klient. I miałem rację, dostałem lepsze warunki kontraktu załatwiając to samemu.

Uważajcie więc na różne oferty z niewiadomego źródła. Zawsze potwierdzajcie czy to co mówią jest prawdą. Najlepiej nie zgadzać się od razu, tylko wziąść namiary na ofertę i najpierw ją sprawdzic samemu. Zawsze wtedy macie także możliwość porównania jej z innymi. Będziecie mieli wtedy pewność, że nie przepłacacie.

Gdybyście potrzebowali pomocy przy wybieraniu kontraktu telefonicznego możecie napisać do naszego eksperta. On poszuka dla Was najlepszej aktualnie oferty na rynku, dobranej do waszych indywidualnych potrzeb. Jeśli będziecie chcieli to możecie z niej skorzystać.

Inne artykuły powiązane tematycznie:
UWAGA NA PRZEKRĘTY
JAK DZWONIĆ ZA DARMO NA PŁATNE NUMERY
NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz