piątek, 26 kwietnia 2013

TESCO PRICE PROMISE - CO TO JEST?

Supermarkety walczą o klienta w najprzeróżniejszy sposób. Czasami robią to za pomocą niskich cen, a czasami za pomocą wyjątkowych promocji. W swoim arsenale marketingowym mają także specjalne programy lojalnościowe lub gwarantujące niskie ceny. Jednym właśnie z nich jest wspomniany w tytule Tesco Price Promise.

Jest to program Tesco, który obiecuje zawsze niższe ceny niż ich konkurencja. Coś podobnego do  Asda Price Guarantee, o którym pisałem jakiś czas temu. Na czym to dokładniej polega zaraz wyjaśnię poniżej.

Robiąc zakupy w Tesco (normalnie albo online) ceny kupionych przez nas produktów będą porównane z cenami, ich odpowiedników, w sklepach Asda, Sainsbury's i Morrisons. Jeśli okaże się, że zapłaciliśmy drożej, to tesco zwróci nam różnicę (maksymalnie £10) w postaci kuponu na zakupy. Przy zakupach online będzie to email z kuponem, wysłany w ciągu 24 godzin.

Są jednak pewne wymogi, aby podlegać pod tą obietnicę. Aby ceny zostały porównane musimy zakupić conajmniej 10 różnych produktów, a chociaż jeden z nich musi być identyczny jak u konkurencji (wagowo, rozmiarowo, objętościowo).

To co odróżnia ten program od innych, podobnych tego typu, to porównywalność także: świeżych produktów, własnych produktów, promocji, przedmiotów użytku domowego, oraz kosmetyków. Przez to większość produktów dostępnych w supermarkecie podlega pod Tesco Price Promise.

Oddziały w których obowiązuje program, to: Tesco Metro, Tesco Superstore i Tesco Extra. Tesco Express i Tesco Homeplus nie bierze udziału, ale można w nich wykorzystać kupony otrzymane w innych oddziałach.

Oceniając ten program, uważam że nie jest to jakaś rewolucyjna zmiana. Wymogi są dość wysokie, aby się załapać na porównanie, a do tego zwrot nadpłaty jest limitowany tylko do £10. A co jeśli przepłacimy o £15 lub więcej? Jesteśmy stratni.

Osobiście uważam więc, że nie warto wybierać zakupów w Tesco tylko ze względu na ten program. Nie gwarantuje oszczędności za każdym razem. Polecam nadal kierować się cenami kupowanych produktów przy wyborze supermarketu, nie polegać na samym Tesco.

Inne artykuły powiązane tematycznie:

1 komentarz:

  1. Świetna inicjatywa - osobiście uwielbiam Tesco i bardzo często robię zakupy online. Nigdy mnie nie zawiedli.

    OdpowiedzUsuń